7 tipov, ako vyžmýkať maximum z offline propagácie

Virtuálny svet ponúka nekonečnú reklamnú plochu. Reklama všade, kam sa pozriete. Samé bannery, newslettery, e-katalógy, TV spoty… Zastavili ste sa ale v bode, kedy premýšľate, čo viac urobiť preto, aby o vás bolo počuť? A čo skúsiť starú dobrú offline cestu?

Na skok do dávnej minulosti

Počiatky offline marketingu môžeme hľadať dokonca hlboko v staroveku. Samozrejme nie pod týmto termínom. Tendenciou dnešnej doby je totiž všetko škatuľkovať a pomenovávať najlepšie cudzojazyčnými výrazmi. Prvá reklama uzrela svetlo sveta s prvým spokojným zákazníkom a bola v podobe ústneho odporúčania. Ak ovládal napríklad taký hrnčiar dokonale svoje remeslo, rýchlo sa to o ňom rozkríklo. Dnes je to ale iné. Málokto si vystačí s obyčajným odporučením od známeho. Čím teda začať? Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo všetko vám offline svet ponúka.

Tip 1: Pri tvorbe vizitky zapojte fantáziu

Tým najmenším médiom, ktoré pomôže propagovať váš obchod, sú vizitky. Malý kúsok papiera s logom, kontaktom, obchodným zameraním a napríklad QR kódom s odkazom na váš web. Aké jednoduché. Nedajte si nahovoriť, že používanie vizitiek je v dnešnej dobe prežitok a že je tento spôsob reklamy dávno mŕtvy. Vizitky skrátka sú a budú stále jedným z najzákladnejších nástrojov pre styk so zákazníkmi. Nespočetné množstvo inšpirácií, ako kreatívne poňať tvorbu vizitky, nájdete na internete. Odlíšte sa od konkurencie a dodajte obyčajnej vizitke pridanú hodnotu. Ak podnikáte v záhradníctve, čo tak vsadiť na vodou rozložiteľnú vizitku zo semienkami byliniek vo vnútri?

Tip 2: Inzercia v lokálnom denníku? Môže byť.

Potenciál sa skrýva rovnako i v inzercii v menšom lokálnom spravodaji. Často umiestnenie takého reklamného banneru nestojí ani veľké peniaze. Hlavne to má zmysel, ak ste firma, ktorá loví v „miestnych vodách“. Odberateľ totiž počíta s pravidelnou zásielkou v schránke a nenásilnou formou sa tak dozvie o vašich službách. Opäť tu platí pravidlo, že čím prepracovanejší máte vizuál, tým viac čitateľov si vás všimne.

Tip 3: Malá pozornosť poteší každého

Ďalším tipom, ktorý vám môže pomôcť, sú darčekové predmety. Tie pribaľte do balíku napríklad po dosiahnutí vami určenej výške objednávky. Odporúčame vyberať medzi univerzálnymi predmetmi, ktoré neurazia a zároveň budú k úžitku. Napríklad takých pier nie je nikdy dosť. Praktickým darčekom môže byť i dáždnik, kalendár alebo plátená taška s logom. Ak máte podnikanie zamerané na určitý typ obchodu, dajte prednosť personalizovaným darčekom. Ak riadite firmu predávajúcu dekoratívnu kozmetiku, predpokladá sa, že sú vašou cieľovou skupinou predovšetkým ženy. Skladací meter alebo posuvné meradlo nadchne ale máloktorú. Zato taký hydratačný krém na ruky bude mať určite úspech.

Tip 4: Distribúcia letákov premyslená do detailu

A ako sú na tom papierové letáky? Ich distribúcia je pomerne komplikovaná. Budete sa musieť zamerať na to, komu ich vhadzujete do poštovej schránky. Nemusíte sa totiž trafiť do vašej cieľovej skupiny a z marketingového zámeru sa tak môže stať skôr výkrik do tmy. Nie každý ich naviac vyberá s úsmevom. Obzvlášť, keď má na schránke nalepené oznámenie „reklamné letáky nevhadzovať“, ktoré je nutné rešpektovať. Radšej si ich nechajte na veľtrhy a iné udalosti, počas ktorých ich potenciál využijete ďaleko viac. K tomu sa ale ešte dostaneme.

Tip 5: Inzerujte na frekventovaných miestach

Pozornosť prípadných zákazníkov môže pritiahnuť graficky vydarený reklamný plagát umiestnený na frekventovanom mieste. Prenajať si môžete plochu citylight nosičov na zastávkach mestskej hromadnej dopravy. Názov vám možno nič nenapovie, a pritom sa s nimi stretávate skoro denne. Sú to osvetlené rámy s plagátom, ktoré nahradzujú jednu zo stien zastávky. Využiť môžete taktiež plochu lokálnych reklamných stĺpov. V tomto prípade sa fantázii medze nekladú. Len sa uistite, že vylepovaním plagátov na danom mieste neporušujete českú legislatívu.

Tip 6: S áčkom nie ste žiadne béčko

Mnohí z vás si možno myslia, že reklamné áčka dávno odvial vietor. Pravdou je, že ich skutočne čiastočne zatienili iné médiá pre prezentáciu, ale svoje postavenie si napriek tomu stále držia. A to predovšetkým v miestach, na ktorých sa kumuluje veľké množstvo podnikov. Najčastejšie to býva v historických centrách miest, kedy prechádzajúci sa človek nemá čas rozhliadať a pozerať do výkladu každého z obchodov. Áčko má hneď „na rane“. Ponuka denného menu, prebiehajúca akcia, alebo iná milá pozvánka do podniku. I tu platí, že čím lepšie graficky spracujete, tým viac pozornosti od okoloidúcich získate.

Tip 7: komunikácia „face to face“ vyhráva na plnej čiare

Veľtrhy, konferencie a iné spoločenské udalosti sa priamo ponúkajú k tomu osloviť čo najširšie publikum. V tomto prípade môžete skombinovať hneď niekoľko offline prostriedkov pre propagáciu naraz. Nehanbite sa a prezentujte verejne svoje remeslo a služby. Čo je viac než kontakt z očí do očí a zodpovedanie všetkých dotazov eventuálnych zákazníkov? Pomocou takého rozhovoru získate obrovské množstvo informácií, počínajúc potrebami cieľovej skupiny a ich obavami končiac.

Rozhodli ste sa, že práve tento spôsob propagácie chcete vyskúšať a po prvýkrát sa vydať na veľtrh podnikania. Ako ale uchopiť túto príležitosť pevne do rúk a vyťažiť z nej čo najviac? Nepodceňte prípravu a nachystajte si všetky reklamné pútače. Pre tieto akcie odporúčame hlavne samostatne stojace banner profily, windtalkery, informačné stojančeky, už zmienené letáčiky a vizitky. Buďte pripravení na všetky možné dotazy a nenechajte sa otráviť. Obrňte sa trpezlivosťou, empatiou a hlavne ľudským prístupom.

Zaujal vás tento článok? Tak ho zdieľajte!

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *