Pri zariaďovaní kancelárie alebo pracovne vás čaká celá kopa rozhodnutí. Medzi tie prvé patrí výber kancelárskeho nábytku – stolov, kontajnerov, skríň a doplnkov. Pomôžeme vám sa v tomto sortimente zorientovať, aby ste dostupný priestor využili skutočne naplno!
Všetko pre vaše pracovisko
Či už v kancelárii robíte čokoľvek, vaše základné požiadavky znejú pravdepodobne zhruba takto: pohodlné sedenie, dostatok pracovného i úložného priestoru a najlepšie taktiež reprezentatívny vzhľad. Poďme sa pozrieť na jednotlivé prvky, s ktorými toto všetko dosiahnete.
Stoly
Písací stôl spolu so stoličkou či kreslom je základ každého kancelárskeho pracoviska. V jadre síce ide „len“ o vodorovnú dosku na podnoži, možností je ale kopa. Čo všetko by ste teda pri výbere mali vziať v úvahu?
Rozmery
Stoly ponúkame v najrôznejších dĺžkach i hĺbkach. Ak vás výmena kancelárie nijako neobmedzuje, zvážte napríklad elegantné pracovné miesta rady Manager, ktoré vám ponúknu pôsobivé množstvo priestoru na prácu i zabudované úložné kontajnery a police. Naopak 80 cm širokému stolu Impress bez problémov nájdete miesto i v tej najmenšej pracovni.
Umiestnenie v kancelárii
Ďalšou otázkou je, kam sa stôl chystáte postaviť. Niektoré sú navrhnuté pre použitie v rohu miestnosti, ale predstavivosti sa medze nekladú – skvele môže vypadať napríklad ľavý rohový stôl po boku s pravým.
Pri voľne stojacích stoloch odporúčame modely s čelnou doskou, ktorá sediacemu dopraje väčšie súkromie. Ak má stôl slúžiť v zasadacej miestnosti, siahnite rovno po rokovacom stole.
Pevný alebo nastaviteľný?
Pri bežných kancelárskych stoloch býva horná doska medzi 73 a 77 cm nad zemou, čo je pre väčšinu z nás optimum pre prácu v sede. Ak vám z akéhokoľvek dôvodu vyhovuje iný rozmer, rozhodne stoja za pozornosť výškovo nastaviteľné stoly. Tie v posledných rokoch naberajú na popularite taktiež vďaka tomu, že umožňujú striedanie práce v sede a v stoji.
Kontajnery
Väčšina kancelárskych stolov nemá zabudované úložné priestory, takže si ich môžete zariadiť presne podľa svojich predstáv. K tomu slúžia zásuvkové kontajnery – ideálne miesto na kancelárske potreby, s ktorými často pracujete, alebo rôzne osobné drobnosti.
Pojazdné kontajnery jednoducho presuniete tam, kde ich práve chcete mať, ale nebojte – kolieska sú navrhnuté tak, aby sa skrinka neposúvala až príliš ochotne. Druhým typom sú potom prístavné kontajnery, ktorých výška spravidla odpovedá stolom príslušnej rady. Okrem úložného priestoru vám teda ponúknu i viac miesta na prácu.
Skrine a police
Požiadavky na množstvo a podobu úložného priestoru sa medzi jednotlivými pracoviskami môžu zásadne líšiť. Preto väčšina nábytkových rád ponúka skrine najrôznejších veľkostí, od nízkych regálov až po šatníky. Z tohto mora možností sme pre vás vybrali niekoľko typov.
Nábytková rada TopOffice vám necháva voľnú ruku – zo širokej ponuky skríň poskladáte zostavu presne na mieru svojim potrebám. Šmrnc jej potom dodajú pevné obkladové dosky v jednom zo štyroch dezénov. Aby ste to mali čo najjednoduchšie, ponúkame i niekoľko hotových zostáv.
Ak pracujete s väčším množstvom papieru a tlačovín, zaslúžia si vašu pozornosť archivačné skrine Praktik. Šanóny a dokumenty do nich uložíte kompaktne, prehľadne a bez starostí.
Doplnky
Takmer pri každej nábytkovej rade nájdete taktiež sekciu „doplnky“. Tá je plná rôznych vychytáviek, s ktorými nábytok plne prispôsobíte interiéru i svojim potrebám. V kanceláriách pre viac osôb oceníte napríklad spojovacie prvky a paravány. Stôl rozšírite rokovacím prvkom, prísedom alebo výsuvnou doskou, ku skriniam si zase môžete dokúpiť niky, dvere alebo prídavné zámky.
Nie každá rada ponúka všetky tieto možnosti, takže ak máte v hlave špecifickú predstavu o využití priestoru, odporúčame pri výbere začať práve tu.
Ktorá nábytková rada je pre vás nejvhodnejšia?
Ak vás neobmedzujú zmienené praktické kritériá, odpoveď bude závisieť na vašom vkuse a samozrejme taktiež na rozpočte. Čiastka, ktorú ste ochotní utratiť napríklad za jeden stôl, pravdepodobne pri obrom open office nebude rovnaká ako pri kancelárii výkonného riaditeľa.
K cenovo najdostupnejším radám v našej ponuke patrí Impress, Visio a ProOffice. Sú skvelou voľbou, ak zariaďujete väčší počet pracovísk alebo si sledujete rozpočet. Vďaka jednoduchej konštrukcii je tento nábytok naviac veľmi všestranný, takže vám umožní naplno využiť i atypicky tvarovanú miestnosť.
Sympatický kompromis medzi cenou a dizajnom predstavujú rady Manager alebo TopOffice. Skvele sa budú vynímať napríklad v kanceláriách stredného manažmentu.
Dizajnový nábytok ako Creator, Trevix alebo Lineart zaručene zaujme každého návštevníka, jeho exkluzivita sa pravdaže odráža i v obstarávacej cene. Preto tieto rady odporúčame do riaditeľských kancelárií, kde jednáte s dôležitými obchodnými partnermi.
Spoločne to vymyslíme
Dúfame, že sme vám pomohli si ujasniť, čo vlastne vo svojej kancelárii budete potrebovať a ako si vybrať tú pravú nábytkovú radu. Optimálne riešenie je ale samozrejme pre každú situáciu trochu iné. Tak sa nás nebojte kontaktovať – radi vám pomôžeme nájsť to vaše.