Na čo myslieť pri výbere kancelárskeho nábytku

Pri zariaďovaní kancelárie alebo pracovne vás čaká celá kopa rozhodnutí. Medzi tie prvé patrí výber kancelárskeho nábytku – stolov, kontajnerov, skríň a doplnkov. Pomôžeme vám sa v tomto sortimente zorientovať, aby ste dostupný priestor využili skutočne naplno!

Všetko pre vaše pracovisko

Či už v kancelárii robíte čokoľvek, vaše základné požiadavky znejú pravdepodobne zhruba takto: pohodlné sedenie, dostatok pracovného i úložného priestoru a najlepšie taktiež reprezentatívny vzhľad. Poďme sa pozrieť na jednotlivé prvky, s ktorými toto všetko dosiahnete.

Stoly

Písací stôl spolu so stoličkou či kreslom je základ každého kancelárskeho pracoviska. V jadre síce ide „len“ o vodorovnú dosku na podnoži, možností je ale kopa. Čo všetko by ste teda pri výbere mali vziať v úvahu?

Rozmery

Stoly ponúkame v najrôznejších dĺžkach i hĺbkach. Ak vás výmena kancelárie nijako neobmedzuje, zvážte napríklad elegantné pracovné miesta rady Manager, ktoré vám ponúknu pôsobivé množstvo priestoru na prácu i zabudované úložné kontajnery a police. Naopak 80 cm širokému stolu Impress bez problémov nájdete miesto i v tej najmenšej pracovni.

Umiestnenie v kancelárii

Ďalšou otázkou je, kam sa stôl chystáte postaviť. Niektoré sú navrhnuté pre použitie v rohu miestnosti, ale predstavivosti sa medze nekladú – skvele môže vypadať napríklad ľavý rohový stôl po boku s pravým.

Pri voľne stojacích stoloch odporúčame modely s čelnou doskou, ktorá sediacemu dopraje väčšie súkromie. Ak má stôl slúžiť v zasadacej miestnosti, siahnite rovno po rokovacom stole.

Pevný alebo nastaviteľný?

Pri bežných kancelárskych stoloch býva horná doska medzi 73 a 77 cm nad zemou, čo je pre väčšinu z nás optimum pre prácu v sede. Ak vám z akéhokoľvek dôvodu vyhovuje iný rozmer, rozhodne stoja za pozornosť výškovo nastaviteľné stoly. Tie v posledných rokoch naberajú na popularite taktiež vďaka tomu, že umožňujú striedanie práce v sede a v stoji.

Nábytek Impress
Kancelársky nábytok Impress (dezén javor)

Kontajnery

Väčšina kancelárskych stolov nemá zabudované úložné priestory, takže si ich môžete zariadiť presne podľa svojich predstáv. K tomu slúžia zásuvkové kontajnery – ideálne miesto na kancelárske potreby, s ktorými často pracujete, alebo rôzne osobné drobnosti.

Pojazdné kontajnery jednoducho presuniete tam, kde ich práve chcete mať, ale nebojte – kolieska sú navrhnuté tak, aby sa skrinka neposúvala až príliš ochotne. Druhým typom sú potom prístavné kontajnery, ktorých výška spravidla odpovedá stolom príslušnej rady. Okrem úložného priestoru vám teda ponúknu i viac miesta na prácu.

Skrine a police

Požiadavky na množstvo a podobu úložného priestoru sa medzi jednotlivými pracoviskami môžu zásadne líšiť. Preto väčšina nábytkových rád ponúka skrine najrôznejších veľkostí, od nízkych regálov až po šatníky. Z tohto mora možností sme pre vás vybrali niekoľko typov.

Nábytková rada TopOffice vám necháva voľnú ruku – zo širokej ponuky skríň poskladáte zostavu presne na mieru svojim potrebám. Šmrnc jej potom dodajú pevné obkladové dosky v jednom zo štyroch dezénov. Aby ste to mali čo najjednoduchšie, ponúkame i niekoľko hotových zostáv.

Ak pracujete s väčším množstvom papieru a tlačovín, zaslúžia si vašu pozornosť archivačné skrine Praktik. Šanóny a dokumenty do nich uložíte kompaktne, prehľadne a bez starostí.

Doplnky

Takmer pri každej nábytkovej rade nájdete taktiež sekciu „doplnky“. Tá je plná rôznych vychytáviek, s ktorými nábytok plne prispôsobíte interiéru i svojim potrebám. V kanceláriách pre viac osôb oceníte napríklad spojovacie prvky a paravány. Stôl rozšírite rokovacím prvkom, prísedom alebo výsuvnou doskou, ku skriniam si zase môžete dokúpiť niky, dvere alebo prídavné zámky.

Nie každá rada ponúka všetky tieto možnosti, takže ak máte v hlave špecifickú predstavu o využití priestoru, odporúčame pri výbere začať práve tu.

Kancelársky nábytok TopOffice (dezén wenge)

Ktorá nábytková rada je pre vás nejvhodnejšia?

Ak vás neobmedzujú zmienené praktické kritériá, odpoveď bude závisieť na vašom vkuse a samozrejme taktiež na rozpočte. Čiastka, ktorú ste ochotní utratiť napríklad za jeden stôl, pravdepodobne pri obrom open office nebude rovnaká ako pri kancelárii výkonného riaditeľa.

cenovo najdostupnejším radám v našej ponuke patrí Impress, Visio a ProOffice. Sú skvelou voľbou, ak zariaďujete väčší počet pracovísk alebo si sledujete rozpočet. Vďaka jednoduchej konštrukcii je tento nábytok naviac veľmi všestranný, takže vám umožní naplno využiť i atypicky tvarovanú miestnosť.

Sympatický kompromis medzi cenou a dizajnom predstavujú rady Manager alebo TopOffice. Skvele sa budú vynímať napríklad v kanceláriách stredného manažmentu.

Dizajnový nábytok ako Creator, Trevix alebo Lineart zaručene zaujme každého návštevníka, jeho exkluzivita sa pravdaže odráža i v obstarávacej cene. Preto tieto rady odporúčame do riaditeľských kancelárií, kde jednáte s dôležitými obchodnými partnermi.

Spoločne to vymyslíme

Dúfame, že sme vám pomohli si ujasniť, čo vlastne vo svojej kancelárii budete potrebovať a ako si vybrať tú pravú nábytkovú radu. Optimálne riešenie je ale samozrejme pre každú situáciu trochu iné. Tak sa nás nebojte kontaktovať – radi vám pomôžeme nájsť to vaše.

Zaujal vás tento článok? Tak ho zdieľajte!

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *